АИДА

Джузеппе Верди

Мариет Франсуа Огюст Фердинанның сценарийі бойынша

Антонио Гисланцонидің либреттосы

"АИДА"

4 бөлімді опера 

Спектакль үш үзіліспен келеді.

Ұзақтығы: 3 сағат 30 минут

Жас санаты: 10+

Опера итальян тілінде, орыс және қазақ тілдеріндегі синхронды субтитрлердің сүйемелдеуімен орындалады

 

 

Қатысушылар мен актерлер:

 

Мысыр патшасы (фараон) (бас)

Рамфис, бас абыз (бас)

Радамес, Мысыр қолбасшысы (тенор)

Амне́рис, фараонның қызы (меццо-сопрано)

Аида, Эфиопия патшасы Амонасроның қызы (сопрано)

Амона́сро, Эфиопия патшасы (баритон)

Жаушы (тенор)

Абыз (сопрано)

 

Діни қызметкерлер, діни қызметкерлер, сарай қызметкерлері, сарбаздар, қызметшілер, құлдар мен тұтқындар Эфиопиялықтар, Мысыр халқы

 

Абай атандағы Қазақ ұлттық опера және балет театрының симфониялық оркестрі, хор және балеті

 

 

 

Қойылымдық топ:

Қоюшы-дирижері – Ерболат Ахмедьяров, ҚР еңбек сіңірген қайраткері

Дирижері – Нұрлан Жарасов, ҚР еңбек сіңірген қайраткері

Қоюшы-режиссері - Ләйлім Иманғазина, ҚР еңбек сіңірген қайраткері

Қоюшы-суретшісі – Вячеслав Окунев, РФ халық суретшісі, Мемлекеттік сыйлық лауреаты (Санкт-Петербург)

Мультимедиа суретшісі – Виктория Злотникова (Санкт-Петербург)

Хореографиясы - Минтай Тлеубаев, ҚазақКСР-ның еңбек сіңірген өнер қайраткері

Бас хормейстер - Алия Темірбекова

Балет труппасының көркемдік жетекшісі – Гүлжан Түткібаева, ҚР Халық әртісі

История

Джузеппе Верди – композиторлардың ішіндегі ең үлкені, ең ұлысы. Ғажайып шығарма оны таңдап, Италияны біріктірудің символы мен композиторға айналды, онсыз опера ешқашан біз білетіндей болмас еді. Оның итальяндық қана емес, бүкіл әлемдік операның шыңына айналған шығармалары шынайылықпен және шабытпен тыныстайды, олар әлемдік опера өнерінің қазынасына енді. Ғасырлар өткен соң, Вердидің опералары ең танымал және ең үздік музыкалық театрлардың сахналарында орындалды.

 

Композитор жиырма алты опера және бір реквием жарыққа шықты. Оның ішінде ең үздіктері: "Маскарад", "Трубадур", "Риголетто" және "Травиата". Алайда музыка сыншылары мен білгірлерінің пікірінше, Верди шығармашылығының шыңы — оның "Отелло", "Аида" және "Фальстаф" атты соңғы опералары.

 

"Аида" операсын музыка тарихындағы ең үздіктердің бірі деп атауға болады. Ол операда барлығы да керемет: түрлі-түсті музыка, жарқын бейнелер және нақты тарихи оқиғаларға негізделген ерекше сюжет, бұл оған айрықша айқындық береді. "Аиданың" құрылуы Мысыр үкіметінің Суэц каналының ашылу құрметіне, Каирдегі жаңа опера театрына арнап опера жазу ұсынысымен байланысты. Сценарийдің авторы қабірлердің бірінен табылған ежелгі папирустың мағынасын ашу арқылы оқыған аңыздың сюжетін негізге алған әйгілі мысыролог Франсуа Огюст Фердинанд Мариетт болды. Ол перғауындардың Нубияға (Эфиопия) қарсы ұзақ күресі туралы айтты. Мариеттаның досы Камилл Дю Локль сюжеттің прозалық экспозициясын, ал ақын Антонио Гисланцони өлеңдерде итальяндық либреттоны жазды. Верди либреттоны жасауға белсенді қатысты, өзі сюжеттің бұрылыстары туралы өте егжей-тегжейлі нұсқаулар берді, тіпті кейбір өлең жолдарын жазды. Ол Отанға адалдық тақырыбын және міндет пен сезім арасындағы қақтығысты (Радамес, Гадес), сондай-ақ халықтар арасындағы жаулап алу соғыстары мен дұшпандықты айыптау идеясын енгізді.

 

Операның қойылымдық жұмысы екі жылға созылды. Ал, музыкаға келетін болсақ, ол төрт айда жазылған.

"Аиданың" премьерасы 1871 жылы 24 желтоқсанда Каирде өтті.

 

Содан бері Вердидің өшпес туындысы әлемнің барлық жетекші опера театрларының репертуарын көркемдеп, көрермендерді шексіз шаттыққа бөлеп келеді.

Абай атындағы Қазақ ұлттық опера және балет театрының сахнасында "Аида" операсы РСФСР-нің еңбек сіңірген өнер қайраткері Борис Рябикиннің (1970ж.) және Өзбекстан мен Әзірбайжанның халық әртісі Филудин Сафаровтың (2001ж.) қойылымында ұсынылды. Сценографиясы Гүлфайрус Исмаилова.